Тренінг: “Критичне оцінювання інтернет-ресурсів і ЗМІ”

03 березня 2017 р.

№ з/п Час Зміст активності Допоміжні матеріали Очікувані результати
1

10.00-10.20

Знайомство учасників, ознайомлення з цілями і очікуваними результатами тренінгу

  • Презентація тренера

Формування мотивації учасників

2

10.20-10.30

Самооцінювання вмінь оцінювати надійність інтернет-джерел. Ознайомлення з допоміжними веб-ресурсами для самоосвіти

Усвідомення власних навчальних цілей на тренінгу

3

10.30-11.00

Надійність джерела. Еволюція інтернет-ризиків і загроз. Інформаційна безпека.

Знання про основні ризики і питання безпеки

4

11.00-11.30

Індикатори, критерії, стратегії критичного оцінюванні веб-ресурсів. Формальні індикатори надійності сайтів.

Посилання на сервіси:

Знання про основні стратегії критичного оцінювання сайтів.Усвідомлення доцільності використання інструментів залежно від завдань.

5

11.30-12.30

Практична робота. Оцінювання 2 сайтів за формальними індикаторами

Формування навичок використання інструментів перевірки сайтів.

6

12.30-13.30

Визначення фейковості новини

Розвиток навичок з оцінювання новин

7

14.30-15.00

Розпізнаваня фейковості зображень.

Розвиток навичок оцінювання зображень

8

15.00-16.00

Онлайнові інструменти для перевірки зображень, їх автентичності, метаданих, дати публікації, погодних умов

  • Гугл-інструменти для встановлення дати першої публікації зображення
  • TinEye – сайт для встановлення дати та редагування зображень
  • Хто вкрав мої картинки? (для Mozilla FireFox)
  • Findexif – редагування фото
  • Foto Forensics– редагування фото, метадані
  • Wolfram Alpha — про погодні умови в день зйомки

Ознайомлення з інструментами для оцінювання зображень. Розвиток навичок визначення автентичності зображень з саійтів

9

16.00-16.40

Практична робота. Визначення автентичності зображень з сайтів

Досвід з пошуку та визначення автентичності зображень. Вирішення проблем, що виникають при аналізі зображень

10

16.40-17.00

Поширені техніки пропаганди в інтернеті і в ЗМІ

Розвиток навичок розпізнавання пропаганди в ЗМІ і в повсякденному житті

11

17.00-17.30

Практична робота. Секрети пропаганди

Самооцінювання вмінь розпізнавати пропаганду

12

17.30-17.40

Самооцінка вмінь оцінювання інтернет-джерел

Визначення подальших власних навчальних цілей

13

17.40-18.00

Підведення підсумків Рефлексія

Аналіз досягнення цілей та завдань

 

Додаткові ресурси

Веб-інструменти для оцінки надійності інтернет-джерела, його авторитетності

  1. http://ping.eu/ – “Хто є хто”/організація чи людина, встановлення країни розміщення серевера
  2. https://archive.org/ – Архів історії оновлення сайтів
  3. http://www.alexa.com/ – Аналіз авторитетності сайту, посилань на нього з інших інтернет-джерел
  4. http://www.freewebsitetool.net/ – визначення рангу сайтів, авторитетність

Веб-сайти для перевірки зображень і текстів

  1. http://www.stopfake.org/13-onlajn-instrumentov-dlya-proverki-podlinnosti-fotografij/ – 13 онлайн-інструментів для перевірки фотографій (з сайту Стоп-фейк)
  2. http://verify.org.ua/ – САЙТ “VERIFY” – інтерактивний-посібник для перевірки даних з Мережі.
  3. http://www.stopfake.org/sajty-dlya-proverki-informatsii/ – Сайты для проверки информации (з сайту Стоп-фейк)
  4. http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/how_to/12_instrumentiv_yaki_dopomozhut_vikriti_feyk/ – 12 інструментів щодо розпізнавання фейків.
  5. http://mediatoolbox.ru/factchecking/ – ФАКТЧЕКИНГ: 5 НАДЕЖНЫХ СПОСОБОВ ПРОВЕРИТЬ ИНФОРМАЦИЮ

Критичне оцінювання ресурсів інтернету і ЗМІ (ppt)
Н. Дементієвська